Webinaria i social media w Techklubie Białystok

O tym co to jest “webinarium” i jak je dobrze poprowadzić opowiedziała nam w środę 6 maja Dorota Kostowska podczas jedenastego spotkania TechKlubu Białystok*.

Wcześniej jednak Michał Bielicki z Fundacji Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego – organizator TechKlubów w Polsce – podsumował spotkania w szesnastu miastach w Polsce i zaprosił uczestników na konferencję “SEKTOR 3.0” w Warszawie więcej: www.frsi.pl.

Dorota Kostowska – z wykształcenia socjolożka, trenerka, ekspertka od organizacji webinariów – zaprezentowała temat: “Webinarium. Czy tam naprawdę ktoś jest?”

Cóż to jest webinarium? spotkanie on line na żywo, szkolenie przez internet, w interakcji z prowadzącym, ekspertami, innymi uczestnikami, umożliwiające dyskusję, realizację wspólnych zadań. Webinarium może być spotkaniem pięciu, pięćdziesięciu a nawet pięciuset osób. To narzędzie może być wykorzystywane w edukacji, zarządzaniu, marketingu.

Webinarium może być formą zdobywania i podnoszenia wiedzy, wstępem do szkoleń, szkoleniem wieloetapowym. Pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze. Eliminuje dojazdy uczestników, wynajem sal szkoleniowych. Stosując webinaria w marketingu możemy tworzyć i rozpowszechniać istotne, cenne treści, przyciągać i angażować określoną grupę odbiorców. Będąc w różnych miejscach jesteśmy razem w wirtualnym pokoju, rozmawiamy ze sobą, uczymy się nawzajem. Narzędziem interakcji jest biała tablica, uczestnicy realizują wspólne zadania, widzą wzajemnie swoje odpowiedzi, wpisy lub rysunki i dobrze się bawią.

Możemy na bieżąco podsumować wyniki, ekspert może je skomentować. Uczestnicy mają łatwy dostęp do ekspertów, mogą też wyrazić swoje zdanie. Wykładowcy angażują, uczestników poprzez testy, ankiety. Zaangażowani w webinarium najlepsi eksperci zmotywują uczestników, utrzymają ich uwagę. Czas jest bardzo ważny, dobre webinarium powinno trwać około godziny, maksymalnie 120 minut..

Czy tam na pewno ktoś jest? dowiadujemy się kiedy wspólnie pracujemy na białej tablicy, kiedy rozmawiamy z ekspertem i współuczestnikami.

Prelegentka porównała webinarium do dmuchawca, ze względu na dowolną ilość uczestników, do ptaków na drutach, w związku z motywowaniem, angażowaniem uczestników. Historyjką łaskotanie w stopy – zwróciła uwagę na reakcję prowadzącego w sytuacji, kiedy coś zawiedzie, technika, sprzęt, ludzie.

Radą na trudne sytuacje jest planowanie, refleks, autentyczność, sprawdzenie sprzętu, podpatrywanie najlepszych.

Najkorzystniejszy styl webinarium to spontaniczność kontrolowana. Natomiast narzędzie rekomendowane przez prelegentkę to Clickwebinar z polskim interfejsem, z wszystkimi kluczowymi opcjami, przyjazny w obsłudze, ze zniżką dla NGO.

Dorota Kostowska szkoli trenerów, pomaga we wdrażaniu i realizacji webinariów w organizacji lub firmie.

Dobre webinarium może zrobić każdy kto… trochę się do tego przyłoży:-)

– powiedziała na zakończenie.

Drugi prelegent, Paweł Tadejko opowiedział o sile i nowych narzędziach marketingu internetowego i o tym, jak na potrzeby NGO wykorzystywane są na świecie i w Polsce social media (tzw. media społecznościowe). Podkreślał moc zasięgu działań blogerów i vlogerów (videoblogów); są to nowe narzędzia promocji dostrzegane przez wielkie instytucje organizujące na przykład kampanie społeczne. W Białymstoku mieszka jedna z najsilniejszych “marek” wśród blogerów Natalia Tur prowadząca jeden z najpopularniejszych blogów w Polsce: www.nishka.pl.

Informacje dotyczące polskiej sceny NGO oraz poziomu zaangażowania fanów profili regionalnych autor przekazał za Sotrender.

Paweł Tadejko – znany fotografik i autor większości zdjęć z Techklubów Białystok – opowiedział też o inicjatywie Grupy Magia Podlasia, której jest jednym z członków, sile Magii Podlasia na Facebooku i zasięgach na poziomie 100%. Warto zajrzeć na portal miłośników krajobrazu przyrodniczego i kulturowego naszego regionu tutaj: www. magiapodlasia.pl

 


*O TechKlubach

TechKlub to inicjatywa programu Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności pn. „Nowe Technologie Lokalnie” realizowanego przez Fundację Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego. TechKluby działają w wielu miastach w Polsce, a od maja 2014 również w Białymstoku. W ramach nieformalnych spotkań, tej inicjatywy rodem z USA, przedstawiciele dwóch światów, którzy na co dzień rzadko współpracują – członkowie organizacji pozarządowych oraz pasjonaci i zawodowcy działający w świecie nowoczesnych technologii, mogą podyskutować o swoich doświadczeniach i potrzebach związanych z wykorzystaniem technologii w rozwiązywaniu problemów społecznych.

Partnerem TechKlubu Białystok jest Federacja Organizacji Pozarządowych Miasta Białystok.

Nad programem i organizacją Techklubów w Białymstoku panuje pięć osób z różnych światów nauki, technologii i trzeciego sektora czyli organizacji pozarządowych- Jolanta Koszelew, Bożena Bednarek, Marcin Nawrocki, Katarzyna Sztop -Rutkowska i Marcin Kruhlej.

Jedna odpowiedź na "Webinaria i social media w Techklubie Białystok"

Dodaj komentarz
  1. Dorota Kostowska

    12 maja 2015 at 19:07

    Pozdrawiam bialostockich seniorow! Mam nadzieje ze Ta forma uczenia sie przez Internet znajdzie Wasze uznanie.

    Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *