Boląca waga

Nigdy waga nie była moją przyjaciółką, ale gdy w lutym stanęłam na niej została moim największym wrogiem. Pomyślałam sobie, że dłużej tak nie może być i zaczęłam szukać ratunku. Miałam znajomych którzy z rewelacyjnymi wynikami tracili wagę na diecie warzywno – owocowej. Na You Tube trafiłam na wykład dr Ewy Dąbrowskiej o poście, który leczy.

To nie mógł być przypadek, wysłuchałam i od następnego dnia byłam już na poście warzywno – owocowym, czyli od środy Popielcowej. Myślałam, że to nie dla mnie, przecież nie wytrzymam ani dnia bez kawy, ale miałam przed oczami cyferki mojej wagi, które bardzo mnie bolały w kolanach. Spróbowałam.

Przez 42 dni miałam jeść warzywa (bez strączkowych i ziemniaków) i owoce (jabłka, grejpfruty i cytryny), pić herbatki ziołowe i owocowe. Zero używek. Ratunku bez kawy, nie dam rady.
Pierwszy dzień minął bezboleśnie, drugiego dnia bolała mnie głowa, ale wytrwałam. I poszło…

Dni mijały coraz szybciej, a ja czułam się coraz lepiej, waga pokazywała ciągły spadek, wpadłam w niemal euforyczny stan, czułam niesamowity przypływ energii. Warzywa zaczęły mi inaczej smakować. Były pyszne. Kalarepa była słodka jak nigdy dotąd, rzodkiewka mimo swej ostrości miała aksamitny smak. Robiłam soki warzywne, owocowe i mieszane. Poznałam smak zakwasu z buraków – pyszny i bardzo zdrowy. Warzywa gotowałam na parze tak by były chrupiące, wymyślałam zupy, ale nie za wiele, jadłam dużo warzyw na surowo w najróżniejszych sałatkach własnej kompozycji. Ogórki i kapusta kiszone nie wychodziły z mojego menu.

Czas mijał, waga spadała, ja czułam się coraz lepiej, energia mnie rozpierała i mimo kilkudniowego pobytu w szpitalu i zabiegu postu nie przerwałam.

Dzień zaczynam od wypicia herbatki ziołowej lub owocowej. Nie brakuje mi kawy, ani mięsa. Jedyne na co mam ochotę to warzywa strączkowe. Już kupiłam ciecierzycę bio i czeka na pierwszy dzień po poście, chociaż tak naprawdę nie mam ochoty na wychodzenie z tego postu.

Wiem, że zmieniło się moje podejście do żywienia. Zupełnie nie mam ochoty na mięso i nie będę go jadła. Moje menu będzie bardziej przemyślane pod kątem kalorii i wartości odżywczych.

Dzisiaj kończę 41 dzień, ani razu nie “zgrzeszyłam” i zamierzam konsekwentnie według zaleceń dr Ewy Dąbrowskiej wychodzić z postu, a później zostać przy jednym lub dwóch dniach postu w tygodniu.

Rano moja waga pokazała minus 14 kg. Udał mi się ten post i to przed Wielkanocą.

W piątek ugotowałam sobie gar gołąbków warzywnych, a ponieważ są pyszne dzielę się z Wami moim przepisem:

– kapusta włoska
– cukinia 2 szt
– marchew 3 szt
– korzeń pietruszki 1 szt.
– cebula 2 szt.
– papryka czerwona 2 szt.
– sok pomidorowy 1 litr

Przyprawy: sól, pieprz, ostra papryka mielona, czosnek, bazylia lub według uznania.

Kapustę z wykrojonym głąbem włożyłam do wrzącej wody i gotowałam ją przez ponad 10 min, aż wierzchnie liście dały się łatwo oderwać. Warzywa utarłam na jarzynowej tarce i usmażyłam na suchej patelni przez kilka minut do miękkości.

Jeszcze w ciepłe liście zawijałam farsz, ułożyłam w garnku, zalałam sokiem pomidorowym doprawionym solą, pieprzem,odrobiną zmielonego ziela angielskiego i liścia laurowego. Gotowałam ponad godzinę sprawdzając czy liście kapusty są miękkie. Uczta była przepyszna.

Nigdy nie jest za późno na zmianę diety na zdrowszą. Zrobiłam to i bardzo się cieszę.
Mam nadzieję, że moje wyniki znacznie się poprawiły. Samopoczucie mam wspaniałe, dużo energii i świetny humor.

2 odpowiedzi na "Boląca waga"

Dodaj komentarz
  1. Magda M-G

    20 kwietnia 2017 at 11:39

    Pani Asiu gratuluję wytrwałości i sukcesu! -14kg wow! Choć moim zdaniem zawsze wyglądała Pani świetnie choć nie widziałyśmy się już ponad dekadę;)
    Pozdrawiam serdecznie z Poznania! Przy okazji buziaki i pozdrowienia dla Styśki i Łukasza! Magda M-G
    P.s. Pani kom. nadal aktualna?

    Odpowiedz
  2. Jola Wołągiewicz

    21 kwietnia 2017 at 08:45

    Warto było, bo widać efekty. A w dodatku samo zdrowie. Gratuluję wytrwałości.

    Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *